Varsel om oppstart og offentlig ettersyn av forslag til planprogram for kommunedelplan for klima og miljø

Kommunestyret i Ørland kommune vedtok 14.12.2023 å varsle oppstart av arbeidet med kommunedelplan for klima og miljø. Forslaget til planprogram for kommunedelplanen sendes på høring og legges ut til offentlig ettersyn.

Snødekt landskap med sol på vei ned i horisonten - Klikk for stort bildeSnødekt landskap

Planprogrammet danner grunnlaget for planarbeidet og avklarer rammer, mål og utfordringer. I planprogrammet gjøres det rede for formålet med planarbeidet, planprosessen med frister og deltakere, opplegg for medvirkning behov for utredninger og ulike alternativer.

Kommunedelplanen for klima og miljø utarbeides som et styringsdokument for kommunen for å følge opp ambisjoner, mål og føringer på klima- og miljøområdet. Planen skal belyse sentrale klima- og miljørelaterte utfordringer som Ørland kommune står overfor, samt gi nødvendige avklaringer for hvordan kommunen skal arbeide med å imøtekomme og løse disse utfordringene.

Innspill til planprogram og varsel om oppstart

Kommunen oppfordrer alle, både privatpersoner, organisasjoner, foreninger og bedrifter, til å sette seg inn i sakens dokumenter og komme med innspill til planprogram og varsel om oppstart.

Frist for å komme med innspill til planprogram og varsel om oppstart er satt til 06.02.2024.

Vedlegg

Kommunedelplan for klima og miljø - planprogram (PDF, 70 kB)

Planprogram for kommunedelplan for klima og miljø - høringsutkast (PDF, 856 kB)

Innspill sendes til postmottak@orland.kommune.no eller til Ørland kommune, postboks 43, 7159 Bjugn.
Merk innspill med «Innspill kommunedelplan for klima og miljø».