Strandrydding og formidling langs Ørlands strender

Handelens miljøfond støtter Roret og Ørland kommune sitt prosjekt «Strandrydding og formidling langs Ørlands strender». I regi av dette prosjektet har det vært ulike aktiviteter både før, under og etter årets strandryddeuke (8. - 17. september). Et av målene med prosjektet har vært å få ryddet mest mulig av strandlinja i kommunen.

Vi ser nå at det fortsatt gjenstår noen områder som gjerne kan ryddes. Vi ønsker derfor å invitere lag og foreninger som ønsker å bidra til strandryddeaksjonen!

Prosjektet gir 5 000,- til hvert lag eller forening som arrangerer og gjennomfører en ryddeaksjon. Det er midler til å dekke totalt 10 ryddeaksjoner, først til mølla-prinsippet gjelder! Meld deres interesse nå.

(Tildelingsvinduet er stengt)

Kriterier for ryddeaksjonen:

• Et avgrenset stykke strandlinje ryddes for synlig avfall (tildeling av strandlinje gjøres i samråd med kontaktperson Audun Eriksen)
  • Minst 10 deltakere til hver ryddeaksjon
  • Hver ryddeaksjon må vare minst 2 timer eller så lang tid det tar å få ryddet tildelt strandlinje
  • Hver ryddeaksjon rapporteres inn via Rydde-appen eller ryddenorge.no (gjelder også resultater fra gjennomførte ryddeaksjoner)