Ørland kommune søker enhetsledere.

Ved innføring av ny lederstruktur i Ørland kommune har vi ledige stillinger som enhetsledere.

Enhetsledere vil sammen med kommunedirektørens ledergruppe utgjør den strategiske ledelsen i Ørland kommune. Enhetsleder har hovedansvaret for utvikling og planlegging innenfor områdene ledelse, personal, økonomi og fag innen sitt område.

Enhetslederens rolle og kvalifikasjoner

Alle enhetene har høyt kvalifiserte ansatte og dekker til sammen et meget stort fagområde og det legges spesielt vekt på samarbeid og fleksibilitet.

Enhetsleder vil være ansvarlig for å lede sitt fagområde i tråd med nasjonale føringer, overordnede målsettinger og styringsdokumenter i kommunen. Enhetsleder skal etablere felles praksis og bygge en positiv organisasjonskultur som er i samsvar med vår lederplakat og organisasjonens verdier. Enhetsleder får alle sine fullmakter i delegeringsreglementet.

Kvalifikasjoner

• Høyere utdannelse på universitet eller høgskole i relevant fag, gjerne på masternivå
  • Relevant yrkeserfaring og ledererfaring og/eller lederutdanning
  • Evne å skape gode resultater og team ved å involvere, motivere, ansvarliggjøre og støtte