Hva skjer siste helg før jul?

Denne helga har vi fokus på Ørland kulturskole sine 4 forestillinger i forbindelse med juleavslutning men også andre spennende arrangement finner vi plass til.

Kulturskolens juleavslutninger

Torsdag 14. desember kl. 17.00 har elever fra isdans og musikk juleavslutning i Fosenhallen. Det blir oppvisning på isen og konsert i varmestua.

Fredag 15. desember kl. 17.00 er det danserne i Ørland kulturskole som har danseshow i Bjugn kulturhus hvor de viser hva de har jobbet med dette semesteret.

Lørdag 16. desember kl. 12.00 er det et gratis arrangement i Blackbox ved Ørland kultursenter. Der foregår kunstutstilling, konsert og juleverksted.

Senere på dagen i Store sal, Ørland kultursenter kl. 14.00 er det muligheter for å få med seg en konsert med elever som har deltatt i Fordypningslab Fosen. Dette er et samarbeid mellom kulturskolene i Åfjord, Indre Fosen og Ørland.

Julestjerneformasjonsflygning

Fredag 15. desember vil F-35 fly julestjerneformasjon over Norge. Tidspunkt for overflygning over Ørland er omtrent rundt lunsjtider så følg med denne dagen, kanskje får du se en julestjerne.

Jan Terje Hellemsbakken / Forsvaret

Julekonsert

Søndag 17. desember holder Ørland sangforening sin tradisjonelle julekonsert i Ørland kirke hvor vi blir underholdt av Uthaug Songlag, Ørland Gospelkor, Fosenklang, Bel Canto, musikklaget Kornetten og Ørland sangforening.
Konserten er gratis og den starter kl. 18.00

Familietur

Forslag til familietur til Damman ved Ryggamyra, fantastisk fin liten skog med stier rundt et islagt lite tjern, godt utstyrt gapahuk og flere grillmuligheter. Gapahuken er ganske ny og ligger lunt til. Her finnes alt du behøver for grilling, også tørr ved. Du kan også ta en tur på en av sparkene som du finner i uteløa som er plassert i området. Det gjøres oppmerksom på at all ferdsel på islagt vann er på eget ansvar.