Høring - Kommunedelplan for oppvekst og utdanning 2024 - 2036 - Ørland kommune

Kommunestyret i Ørland kommune vedtok 30.05.2024 å legge ut utkast til kommunedelplan for
oppvekst og utdanning 2024- 2036 på høring og offentlig ettersyn.

Viser mange barn som leker på plassen foran barnehagen, mange sykler - Klikk for stort bilde

Kommunedelplanen er oppvekst og utdanningsområdets overordnede styringsdokument som gir føringer for tjenestetilbudet og utviklingen de kommende 12 årene. Den beskriver hvordan vi sammen ønsker å utvikle oppvekst og utdanningssektoren og hvilke områder vi skal satse på for å sikre gode tjenester til innbyggerne både i dag og frem mot 2036. Planen er et resultat fra innspill fra både barn og unge, foresatte, ansatte, samarbeidspartnere og folkevalgte.
Det er utarbeidet 5 overordnede mål med tilhørende strategier som ivaretar satsningsområdene i
kommunedelplanen og planen viser hvilken retning oppvekstsektoren må ha for å kunne møte lokale og nasjonale krav i fremtidens tjenestebehov.

Innspill til høringsutkast

Høringsfrist for kommunedelplanen er i utgangspunktet 6 uker, men som følge av sommerferien utvides fristen med 3 uker.
Frist for å komme med innspill er satt til 1. september 2024.

Innspill sendes til postmottak@orland.kommune.no eller til Ørland kommune, postboks 43, 7159
Bjugn. Merk innspill med «Innspill kommunedelplan for oppvekst og utdanning».

Vedlegg:
Kommunedelplan for oppvekst og utdanning 2024 - 2036. Høringsutkast (PDF, 4 MB)
Vedlegg. Kunnskapsgrunnlag oppvekst og utdanning 2024 (PDF, 4 MB)