Åpning av VM løypa i Ørland

Fredag morgen var det duket for offisiell åpning av Ørlands egen VM-løype! Ordfører, kommunedirektør, VM maskot Snedi, Early birds medlemmer, representanter fra ski VM og flere spente tilskuere møtte opp for å få med seg åpningen.

Trondheim som arrangør av ski VM 2025 har utfordret kommunene i Midt-Norge til å synliggjøre og markedsføre ski VM gjennom flere ulike tiltak, blant annet VM Løyper. Med en egen VM løype på Ørlandet, er Ørland, som naboby til Trondheim, med på nedtellingen og syneliggjøringen av VM på ski i 2025. Ørland kommune har også arrangert Early bird, som vanligvis er morgentur den første fredag i hver måned, som kombinert  folkehelsetiltak, samtidig som vi teller ned til Trondheim 2025.

NIPA

Både Early bird NIPA edition og VM løypa står på programmet til årets NIPA, som foregår på Ørland kultursenter i går og i dag. NIPA er en årlig møteplass for norsk idrett der idrettspolitikk står i fokus. Kjell Bjarne Helland fra Trøndelag idrettskrets skrøt av NIPA som arrangement, samt frivilligheten på Ørlandet og gledet seg stort til dag to av NIPA som foregår på Kultursenteret på Brekstad i dag. Les mer om NIPA

VM løypen på Ørlandet

18 elever fra Ørland ungdomsskole gikk og merket opp løypen sist onsdag, sammen med VM løype ambassadør Trine Onsøien, og etter åpningen var alle som møtte opp invitert til å være med å gå løypen sammen.

Se VM løypen

Billettslipp til VM!

Billetter til ski VM blir sluppet 2.september! Det er verdt å merke seg at Fosen får sin egen dag, 6 mars, på ski VM. Da med medaljebærere og underholdere både i Granåsen og på Torget i Trondheim. Åge og Kristin fra ski VM var til stede og oppfordret Fosningene til å være raske ute med å bestille seg billetter!

Info og billetter til ski VM

Fosen på VM på ski i Trondheim 2025

Etter åpningen hadde Ørland kulturskole et underholdningsinnslag – dans framført av Falk og Saga Gjølga, Elle Stina Reiten Biente, Paasu Lisett Paas og Tiril Iren Sundet.