Søk plass

Du søker plass i Indre Fosen kulturskole på SpeedAdmin. Inn og utmelding må skje skriftlig på elektronisk skjema innen 15. mai for høstsemesteret og innen 1. desember for vårsemesteret.

Søk plass

Hvem kan søke?

Alle med interesse for visuell kunst, musikk, dans eller teater kan søke opptak ved kulturskolen i Indre Fosen. Voksne kan også søke, men barn og unge i skolealder blir imidlertid prioritert.

Betaling

Betaling skjer etterskuddsvis i løpet av, eller i etterkant av hvert semester.

Hvis flere søsken har plass i kulturskolen gis det søskenmoderasjon på instrumentalundervisning. Det betales full pris for barnet som har det dyreste tilbudet, 75 prosent av fullpris for barn nummer to og 50 prosent for eventuelt flere søsken.

Hvis en elev benytter seg av flere tilbud i kulturskolen gis det moderasjon. Da betales det full pris for det første tilbudet eleven får, 75 prosent for tilbud nummer to og 50 prosent av fullpris for eventuelle flere tilbud.

Det er kommunestyret som bestemmer satsene på elevavgift på kulturskolen.

Priser

Priser kulturskolen
Fag Pris (per skoleår) 2024
Musikk individuell undervisning, instrumental grupper og visuelle kunstfag 4 544
Dans 4 544
Prosjektundervisning Avtales per prosjekt

Friplass

Familier med lav inntekt kan søke om friplass i kulturskolen. Når du søker må du dokumentere familiens samlede bruttoinntekt. Friplass gjelder i utgangspunktet for ett undervisningstilbud per barn, og tildeling av elevplass forutsetter tilgjengelig ressurs i valgt fag.

Familier med en samlet bruttoinntekt lavere enn 4G, det vil si 474 480 kroner i året kan søke om friplass i kulturskolen.

Slik søker du

• Friplass innvilges etter søknad med vedlagt ligningsattest fra hele husholdningen og opplysninger om skatteklasse. Eventuelle endringer i situasjonen må dokumenteres fortløpende.
  • Det må søkes om friplass for hvert skoleår, og søknader følger kulturskolens frister for inn- og utmelding. Dersom søknad innvilges for vårsemester, må det søkes på nytt påfølgende høst for å beholde elevplassen.
  • Friplass søkes ved å benytte skjema på kommunens hjemmesider; «søknad om friplass». Nødvendige dokumenter kreves som vedlegg.

Friplass på kulturskolen, elektronisk skjema