Hildatunet på Brekstad

Hildatunet er en miljøavdeling med omsorgsboliger som er tiltenkt personer med psykiske eller fysiske utfordringer. Hildatunet består av personell som har ansvaret for opplæring og daglige gjøremål for beboerne ved boligene.

Målet er at beboerne skal leve så selvstendig som mulig med en innholdsrik og givende hverdag.

Hvem kan bo ved Hildatunet

De som er over 18 år som sliter med psykiske eller fysiske utfordringer og som har behov for en mer selvstendig boform enn det en institusjonsplass kan tilby.

Dette bidrar Hildatunet med

• Mestring; med fokus på at den enkelte skal hente ut sine egne ressurser uavhengig av funksjonsgrad.
  • Tilrettelegging for aktivitetstilbud.
  • Fokus på aktivitet både fysisk og sosialt.
  • Fokus på ernæring.
  • Opplæring i dagliglivets aktiviteter (ADL-trening).
  • Bistand til pleie.
  • Medisinsk oppfølging.
  • Pårørendearbeid – Godt og tett samarbeid.
  • Innføring av velferdsteknologi.
  • Godt fagmiljø som arbeider for å gi gode og forsvarlige tjenester til beboerne.
  • Tverrfaglig samhandling

Hvordan søker du?

Om du har behov for dette så kan du søke igjennom HelsaMi appen.

HelsaMi er en app du kan laste ned på mobilen eller nettbrettet, men du kan også logge deg inn på HelsaMi i nettleser på datamaskinen. Klikk på knappen under for å komme til innloggingssiden.

Logg inn i HelsaMi

Har du spørsmål?

Ta kontakt med avdelingsleder Mats Waade Kjørsvik dersom du har spørsmål.

Avdelingsleder telefon: 908 74 472

Hildatunets vakttelefon: 482 89 512